vrijdag 10 oktober 2008

Treinreizigers steeds tevredener

78 procent van de reizigers geeft de NS als rapportcijfer een 7 of hoger voor de algemene diensverlening. De NS zegt "dat dit de hoogste klantwaardering ooit is." Dit maakte de NS vandaag bekend in een persbericht.


Vooral opvallend is dat 95 procent van de treinen op tijd rijdt, en dus voldeed aan de norm voor de punctualiteit die gesteld is, minder dan vijf minuten te laat zijn. Het bovenstaande bord zal dus niet veel meer voorkomen blijkt uit het onderzoek onder de reizigers.

Wat nog kan verbeteren is rommel op de stations en in de trein en ook de veiligheid. De klanten zijn erg te spreken over de klantvriendelijkheid van het NS personeel volgens de NS.

Hoe denk jij over de NS, wat voor cijfer zou jij onze spoorwegen geven?


1 opmerking:

Yannick zei

Ik geef de NS een zeven. Ik heb geen last van rommel of een onveilig gevoel, en over de klantvriendelijkheid van het personeel kan ik weinig zeggen omdat het vaak een kwestie is van OV laten zien en klaar.
Ik vind wel dat de NS zich op bepaalde punten kan verbeteren. Zo zouden de aansluitingen tussen verschillende treinen beter kunnen, en zouden er meer nachttreinen moeten rijden.
Maar over het algemeen ben ik gematigd tevreden...